Uważny rodzic

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
18 grudnia 2017

Według danych Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) aż 23,1% nastolatków przyznaje, że zdarzyło im się spotkać z osobą dorosłą poznaną w internecie, a tylko 39% z nich poinformowało o tym rodziców; 29% nie powiedziało o tym nikomu. Z różnych źródeł wiadomo, że rośnie liczba ujawnianych przypadków uwodzenia dzieci online.

 

Bezpieczeństwo dzieci, a szczególnie ich ochrona przed zagrożeniami online, np. uwodzeniem, pedofilią, jest zadaniem wielu instytucji działających na rzecz dziecka. Szczególną rolę odgrywają rodzice - to do nich kierowana jest przede wszystkim kampania Uważni Rodzice, realizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom siłę w partnerstwie z Fundacją Orange.

Przekazy kampanii koncentrują się na problemie manipulowania dziećmi w celu nakłaniania ich do tworzenia i przesyłania materiałów o charakterze erotycznym czy spotkań prowadzących do wykorzystania seksualnego.

Hasło kampanii Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić pokazuje, jak ważny jest realny kontakt rodzica z dzieckiem dla zapewnienia mu bezpieczeństwa.

Polecamy materiały filmowe i informacyjne, dostępne na stronie kampanii.

 Zachęcam do obejrzenia!